Annandagen

Nu har jag kommit lite efter i dagarna här på bloggen. Jag sitter så lite vid datorn nu och efter mitt senaste inlägg på mobilen undviker jag gärna mobilinägg ett tag, det var oerhört krångligt. Bilderna ovan är dock mobilbilder då kameran inte hade tillräckligt med batteri för att följa med.
Vid lunchtid på annandagen var jag och pappa till Flatsjön och åkte skidor. Pi fick bli med och springa lös, Lupus med. Flisan som hade jagat dagen innan fick vara kvar hemma och vila. De tyckte det var jätteroligt att få springa lösa även om de inte gjorde så mycket tillsammans. I början var Pi väldigt försiktig, det var skare på isen och hon gick lite sönder i fötterna. Efter ett litet tag verkade hon glömt att det gjorde ont och då sprang hon. Däremot var det ändå bäst om det fanns ett skidspår att springa i istället för att springa direkt på den vassa snön.
 
Vid tre var det lutfisk hos Olas mormor, något jag inte hade smakat tidigare. Hon hade även lax och lite julbordsrätter om lutfisken inte skulle falla i smaken. Jag gillade såsen men själva fisken hade jag lite svårt för. Laxen däremot var jättegod.
 
På kvällen sedan kom farmor och en faster och farbror hem till oss. Det var ett mindre julbord men eftersom jag precis hade ätit åt jag bara lite lax och focaccia. Jag åt inte för att jag var hungrig utan för att det var gott. Ola var krasslig än och därför var han inte med hemma hos oss, vi kommer åka till farmor en annan dag istället.

Kommentera här: