Juldagen

Juldagen spenderade jag hos Ola. Vid lunch gick jag, Olas syster, Pi och Nellie ut på en långpromenad. Vi gick där vi kunde ha hundarna lösa och jag hade kameran med mig. Det var många minusgrader men Pi klagade inte, bara när jag försökte få henne att sitta stilla så jag kunde få en närbild av henne. De bilderna blev inte riktigt bra, men jag fick en lyckad närbild på henne vid ett annat tillfälle. Nellie var det fart på och det blev några fartfyllda bilder, tyvärr var fokuset lite som det ville. Jag satsade på att ta många bilder och att kanske någon skulle bli bra. Efter promenaden hade vi två trötta hundar.
 
På eftermiddagen kom Olas släkt och det var julbord igen. Även vi spelade julklappsspelet och här gick jag med vinst, det blev tre paket till mig. Det blev en trevlig eftermiddag/kväll och den avslutades med prat i soffan. Det är så härligt att vara ute under dagen och sedan sitta inne och umgås under kvällen.

Kommentera här: