Frukosten blev lunch

Idag har jag gjort så mycket olika saker på morgonen att frukosten blev inte förrän vid 12 och då kan jag lika gärna äta lunch med en gång. Igår gjorde jag den här soppan, bäst att passa på att göra rätterna med mycket lök i nu när Ola är bortrest. Idag var den ännu mindre lik en soppa än på bilden, det räknas antagligen mer som en pasta. 
 
Pi mår bättre nu efter att ha varit till veterinären. Hon får medicin och en salva men hon behöver inte ha kragen på om hon inte slickar. Oftast slipper hon kragen men jag vaknade inatt av att jag var tvungen att sätta den på henne. Hon får även gå på agilityn på tisdag, det var inget som medicinerna hindrade.
 
Nu ska jag fortsätta med mitt pysslande, med en helt ledig helg går det att få mycket gjort. Men jag borde ta disken först...

Kommentarer:

1 marina:

Ser ju gott ut och hoppas det blir bättre med hunden!

Svar: Det är det :) hon verkar redan må bättre
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: