Agilitylektion nummer fem

Igår var det agility som vanligt. Pi var inte lika mycket med som hon brukar, det märktes att hon var trött. Kanske hade det gått förbi många hundar när hon var själv i lägenheten under dagen. Vi kom med en tidigare buss och var där i god tid, Pi somnade under samlingen innan. När vi sedan började så var det roligt, men fokusen var mer direkt p maten än vanligtvis. Förra gången kunde jag se vad jag hade gjort för fel varje gång hon inte hade lyckats göra exakt där hon skulle göra. Den här gången kände jag att lite av orsaken var på hunden själv. Men huvudsaken är inte om det går felfritt eller ens jättebra, huvudsaken är att hon har kul. 
 
Vissa saker har hon dock blivit mycket bättre på sedan förra gången, slalom är en sådan sak. Däcket hoppade hon igen några gånger med rockringen framför, det är jättebra. Om vi försökte få henne att hoppa flera gånger på rad började hon kravla igenom istället. Vi kom fram till att det är bäst om hon inte tänker, det var då hon klarade det. Det var flera stationer med snäva svängar och det är tydligen någonting som Pi tyckte var svårt, hon ville gärna göra ett försök att gå på mina fötter då. När vi spriang banan var det en 180 graders sväng i slutet som adrig blev riktigt bra. Jag hade även ett extra problem där som inte syns så bra på filmen. När jag skulle vända där borta var det en platta som lossnade och jag gled varenda gång. Jag blev då inte jättebra på att visa hur Pi skulle springa.
 
Nästa gång ska vi ha en tävling där vi ska samla poäng i en minut genom att göra olika hinder. Vi kommer själva få välja vilka hinder (utav de utvalda) som vi vill göra och de ger lite olika poäng beroende på hur svåra de är. Det är även sista gången på nybörjarkursen på tisdag men vi är anmälda till fortsättningskursen som börjar veckan därefter. Ingen vila här inte!

Kommentera här: