DIY - Passfodral

Mitt minneskort är inte tillbaka men jag hittade min lilla digitalkamera och i den har jag ett annat minneskort. Just nu har jag flyttat över minneskortet till min systemkamera och kan ta kort igen! Det här minneskortet är inte så stort och jag kommer behöva köpa ett till minneskort innan resan till England om jag inte råkar hitta det andra. Men oavsett behöver jag inte längre leta i arkivet efter passande bilder.
 
Idag har jag pysslat och gjort mig bland annat ett passfodral av fejkläder som jag köpte förra helgen. Jag började med en annan modell men eftersom tjockleken är som tyg blev resultatet alltför ostabilt och jag testade den här varianten istället.
Till att börja med hade jag några tygbitar, måtten jag använde mig av var en utsida med måtten 20 x 15 cm, en bit till passficka på 10 x 15 cm, 5 fickbitar till kort som var 6.5 x 10 cm och en mindre kortficka på 5 x 10 cm. Det var lite sömnsmån med här och där.
Jag började med att sy ytterkanten med tråd (för jag trodde det skulle bli snyggt, jag hade struntat i det nu om jag hade gjort det igen). Jag sydde ihop fickbitarna som var lika stora. Jag fördelade dem till att bli 14 cm långt och sydde sedan så att ett kort skulle sticka upp lagom mycket.
Sedan satte jag på den mindre kortbiten längst ner och sydde ihop vänster sida.
Passfickan hade jag sytt vänstra sidan på för syns skull, även det här skulle jag ha struntat i. Jag la ut delarna på utsidan och sydde runt om hela.
Efteråt stämplde jag med en färg jag hade hemma och gjorde prickar på det med en grillpinne. 
Passet ligger i men med framsidan utanför fickan så att det ska bli lätt att få tag på det.
 
Jag tycker ändå att det blev okej även om det finns en massa saker jag skulle göra annorlunda om jag gjorde en till.
 
Lycka till!

Kommentarer:

1 Amanda Jona [SPONTAN]:

Så smart och så snyggt!

Svar: Tack :)
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: