Nytt till hemmet

För någon dag sedan var jag iväg på en minirunda på stan för mig själv. På ett vis kan jag uppskatta att gå själv, jag är mycket snålare när jag är själv och väljer oftare att "tänka på saken". Men några saker kom jag hem med, som jag hittade alldeles i slutet av min runda. 
Kökshanddukarna och grytlappen är från Lagerhaus. Jag hade tittat på flera kökshanddukar men de flesta är snygga men värdelösa att torka disk med, det enda de kan användas för är bakning. Jag vet inte hur det är hos andra, men eftersom vi inte har diskmaskin är det vanligare att använda kökshanddukar till att torka disk med än att jäsa deg under! Jag har några kökshanddukar som jag använder som mina "bakdukar" och sedan har vi några som vi torkar disk med men med blandat resultat. Vi har en som är min favorit med ett rutmöster i tyget och handduken är inte speciellt hård, den suger åt sig vatten så bra! När jag sedan hittade de här handdukarna på Lagerhaus slog jag till direkt. Att de är i ekologisk bomull samt att kostanden för dem var lägre än vissa andra jag tittat på, är absolut ett stort plus.
Postern har jag tittat på tidigare på Lagerhaus hemsida. Jag tycker den passar lite in eftersom jag gillar att odla både på balkongen och inomhus. Däremot har jag tyckt att den har varit lite för dyr för min smak. Nu låg den bland de nedsatta priserna och 30 kr var inget att fundera över. Just nu är upphägningen lite provisorisk med klädhängaren i bakgrunden, men jag gillar placeringen mer än jag trodde.
Glasvasen och träsleven är från Balders Hage. Jag har tittat lite efter något att ha mina sminksaker i och jag är riktigt nöjd med glasvasen, den var även precis perfekt i storlek för det jag använder. Träsleven var inget akut jag behövde men något jag unnade mig för jag visste att jag skulle använda den, mycket. Jag har redan använt den två gånger.
 
Jag är riktigt nöjd med mina inköp.
 

Kommentarer:

1 Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh så fina grejer :)

2 Emma Grann Fotografi:

Så fint :)

Kommentera här: