Chokladbollar med en aning variation

Bilderna på chokladbollarna blev väldigt olika, jag har tagit dem med tekniken att lossa på objektivet för att skapa en fuskmakro. En sak som blir svår är att kontrollerna ljuset in. Men men, jag tycker ändå att de ser goda ut båda två.
 
Nog analyserat kring bilderna och nu till självaste chokladbollarna. Variationen jag syftade på i rubriken är grynen och sockret. Jag blandade havregrynen med råggryn och mitt vanliga socker var slut så istället tog jag rörsocker. Förändringarna gav lite mustigare chokladbollar och jag tyckte att de blev mycket godare såhär. Jag kommer ge det fullständiga receptet här nedanför ifall någon mer vill testa att variera chokladbollarna en uns.
 
100 g smör
1 dl rörsocker
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
1,5 dl havregryn
1,5 dl råggryn
2 msk kallt kaffe
 
Blanda socker och smör, tillsätt sedan resten av ingredienserna och blanda till en röra. Rulla bollar och rulla dem i pärlsocker alternativt kokosflingor. Låt stelna i kyl innan de äts (om möjligt), de blir godare då. 
 
Mums!

Kommentarer:

1 Amanda Jona [SPONTAN]:

Mums!

Kommentera här: