Sista lektionen med träningsagilityn

Idag var sista gången på agilityn och Pi passade på att löpa till dagens träning. Inomhus fick hon ha på sig tikskyddet, jämfört med förra gången var hon pigg men det var en lägre växel än vanligtvis. I början var hon inte sugen på särskillt mycket men det släppte efter ett tag. För omväxlings skull körde Ola några hinder med henne (bilden ovan) och då var hon väldigt snäll.
 
Filmen nedanför är hur hon var vid gungan i början, det är tydligt att tikskyddet är ivägen för henne. Om det hade varit förra gången hade hon knappt utövat hindret, nu tyckte hon själva hindret var ganska kul i en annars sämre tillvaro.
Det var även en bana ute som vi la större fokus på. Idag blev jag helt slut av banan eftersom jag ville inte vila när Pi stack utan istället springa igång henne. I början resulterade det i att jag blev tröttare och orkade inte tänka banan ordentligt, vilket gjorde att jag gjorde mer fel. I filmen nedanför har jag markerat mina konstigaste missar, och som vanligt har jag klippt ihop de bitar när det händer lite mer. När jag skiver i filmen att vi blev diskade är det inte på grund av att hon hoppar fel i däcket utan att hon efter det tar tunneln utan att ha fullfört däcket ordentligt. 
Även om det inte blev en felfri bana är jag ändå stolt över hur duktig Pi är, trots att hon löper. Hon är väldigt duktig på att lyssna på mig, det hjälper dock inte när matte visar fel.
På vägen hem fick vi gå sista biten och då hittade vi de här härliga blommorna på ett träd. Ola suckade en aning och sedan missade vi eventuellt en buss på grund av det. Men vi är hemma nu och snart är det läggdags.
 
Hoppas ni har haft en fin fredagskväll.

Kommentarer:

1 Inger:

Vad duktig pi är! Bra motionspass för både henne o matte.

Svar: Ja det är hon! Ja verkligen, jag var jättetrött igår.
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: