Agility

Äntligen kommer vi dra igång med agilityn igen! Jag och Pi har båda saknat det och vi har inte gjort speciellt mycket agility sedan i somras. Det blev en liten paus i och med allergiutredning och flytten och efter det kom vintern. Men nu är vi anmälda till en kurs i agility fortsättning här i Sunne. Jag tror det kan bli lite lagom, kraven är inte så stora och när jag frågade mig för verkade det finnas möjlighet att få träningen ganska anpassad efter där man själv är. Det känns bra, jag vet att Pi klarar av alla hinder men jag vet inte hur bra jag kommer vara och hur lyhörd Pi kommer vara. 
 
När vi gick på de tidigare kurserna hörde vi ibland i slutet att Pi behövde bli lite mer självständig och ta hindren mer av sig själv. Jag tror att alla hennes lösa promenader i vinter har hjälpt till med självständigheten, men hur bra kommer hon följa mig... Hon kunde redan förr vara mer intresserad av att lukta på området än att lyssna på mig, om hon var på det humöret. Det har inte blivit bättre under uppehållet, men jag har börjat träna mer på det igen. 
 
Oavsett hur det kommer gå vet jag att vi kommer tycka det är jätteroligt! Nu väntar vi på inbjudan till kursstart.

Kommentera här: