Att börja jogga

Jag försöker börja jogga, det är inte första gången jag försöker det. Efter den här vintern med alla hundpromenader i snö, skidåkning och liknande märkte jag att det gick bättre än vad det har gjort tidigare. Första löprundan för året blev längre än vad jag har orkat springa i ett sträck förut. Jag var väldigt glad när jag kom hem efter den. En sak som jag har märkt tidigare men väldigt tydligt nu är att jag tycker om att springa i skymningen, efter klockan nio som det är nu. 
 
Men nu har jag ont i knäna, som jag alltid har fått när jag har försökt börja jogga... Jag vet att det är en vanesak, men ändå, jag har aldrig lyckats överkomma det. I år hoppas jag att det ska gå. Nu går funderingarna till att kanske byta ut mina väl slitna gympaskor mot ett par nya. Vi får se hur det blir med den saken. Men oavsett hur det blir med skorna får det bli vila för tillfället, jag spar mig till vandringen jag och Ola har planerat till på lördag.

Kommentarer:

1 Ida - samen med LKG:

fin bild :)

Svar: Tack :)
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: