Vessla

Idag har jag haft Vessla på besök och med henne var hennes matte som jag har känt sedan jag var 5 år gammal. Vi var grannar i flera år och på högstadiet hamnade vi även i samma klass, vi har umgåtts mycket förr. Nu var det några år sedan sist och jag har bara träffat Vessla snabbt en gång och Pi har inte träffat henne alls.
Vi började med att gå en promenad. Pi var ovanligt intresserad, oftast bryr hon sig inte om nya hundar alls. Det var längesen Pi träffade en hund som var mindre än henne. När vi kom till vändplan tog jag fram kameran och medan vi stod stilla började de leka.
Efter lekstuden gick vi tillbaka och väl hemma igen fikade vi med Nugatti i växthuset. Där inne fick hundarna springa lösa. Pi ville dock lukta Vessla i rumpan lite väl mycket, men de skötte sig bra ändå. Ibland kunde det komma en Vessla uppflygandes i knät, väl där snurrade hon några varv och ville pussa mig i örat. Vessla var en väldigt rolig och charmig liten hund. Mot slutet var de trötta och låg i knät på varsin matte med filt över sig. Det fanns en viss likhet mellan hundarna.

Kommentarer:

1 Fanny:

Du fick ju massa bra bilder! Kul!

Svar: Ja, de var bättre än vad jag hade hoppats på :)
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: