Guldkant på tillvaron

Jag tänkte visa min service som jag är så ofantligt nöjd med. Jag "ropade" in den på Hammarö Auktionsverk för drygt 600 kr. Servicen är storlek större med tolv utav tallrikar, djupa tallrikar, assietter och mindre assietter, dessutom fick jag med sju uppläggningsfat samt en tillbringare och såssnipa. Det blir 57 delar, om jag inte har glömt nämna något.
Jag tycker guldkanten är så fin. Det gör att tallrikarna inte går i mikron så till det har vi några andra tallrikar.
Det är så snyggt med enhetligt porslin och som vardagsporslin känns det nästan lite väl lyxigt. Eftersom jag har så många utav varje och priset per tallrik är lite mer än tio kronor behöver man inte vara överdrivet försiktig, om någon skulle råka gå sönder är det inte hela världen. Vi har använt dem i en månad nu och jag har råkat slagit i saker med dem men än så länge är alla hela. Jag hoppas att det kommer fortsätta så framöver.

Kommentera här: