Grillkväll

Vilken bra helg det har varit hittills, här får ni se min lördag. Milla var med nästan hela lördagen.
Vi hade grillkväll i växthuset och jag fixade till med syrener och blåklint. 
Egenfixade hamburgare stod på menyn, det blev riktigt mumsigt.
Till det hade jag fixat karamelliserad lök och även alldeles nygjord rabarbersaft. Jag hade inte gjort karamelliserad lök tidigare men de gångerna jag ätit det har det varit jättegott. Det var inte speciellt svårt och det passade jättebra till hamburgaren. Jag skivade en lök och stekte den till att den blev mjuk, sedan hade jag på vatten och socker och den fick stå och puttra ett bra tag. Klart. Jag gjorde en jättesats av rabarbern den här gången, men sockret tog slut så jag gjorde saft på en liter rabarberjuice och resten kommer jag få ta mig an snart. 
 
Det blev en trevlig kväll med god mat och nästan hela familjen samlad.
 
 

Kommentarer:

1 Ida Lindborg ♡:

Härligt! :D

Kommentera här: