En härlig och varm långhelg

Långledigt med superfint väder, vilken härlig kombination. Under fredagen var det Mârten i Sunne. Jag hade inte med kameran men Pi var med och gick och både jag och Ola fick vårt mârtensgodis. På eftermiddagen och kvällen spelade vi sedan brädspel, det var roligt och riktigt spännande.
 
Bilderna däremot är från i lördags. Jag, Ola, Pi och Flisan gick på långpromenad.
Vi gick upp i skogen hemma hos mig och meningen var att vi skulle komma på en väg och komma runt men så blev det inte. Det är en bit i mitten som det inte finns några ordentliga stigar att följa utan det blir till att gissa. Jag styrde oss för snävt och vi missade den vägen vi skulle ha hittat och kom istället över en myr. Därifrån kom vi ner till vägen vi startade på. Det blev en annorlunda promenad än det var tänkt med mycket promenad utan stig.
Det var väldigt varmt, speciellt när vi var i solen. Men vi kom till några bäckar så att hundarna kunde dricka, vi däremot hade glömt att ta med vatten. Det var oerhört gott när vi kom hem och fick dricka.
 
Senare på kvällen hjälpte jag till att fixa inför en agilitytävling Sunne brukshundklubb hade under söndagen. Under söndagen var jag hinderfixare under tävlingen. Det var inte speciellt svårt och det revs inte så mycket, jag fick därför sitta mycket och se på agility. Det var roligt att se både hur duktiga den bästa klassen var men även att se hur det såg ut i den klassen jag och Pi kommer börja i när vi väl börjar tävla. Jag satt dock väldigt stilla och nu har jag en gansa ordentlig solbränna på höger lår, höger arm och nacke.
 
En väldigt händelserik helg, Härligt att ha det när det faktiskt är sommar ute.

Kommentera här: