Möt Milla

Det här är Milla, hon är tolv veckor gammal och mestadels schäfer. Det är min syster och hennes sambo som har skaffat Milla. Igår var det första gången jag och Pi träffade henne och självklart tog jag fram kameran. Det är inte ofta en busig valp är stilla och eftersom det var ganska sent fick jag vrida upp ISO-talet ganska rejält. Det blev lite korniga bilder och fortfarande svårt att få skarpa bilder, men Milla är söt ändå.
Först fick hundarna mötas. Milla träffade Lupus och Flisan redan igår men för Pi var det nytt. Pi gjorde som hon oftast gör när hon träffar en ny valp, eventuellt luktar hon på den och sen håller hon sig på behörigt avstånd och sysslar med sitt. Nu hade jag precis gjort iordning kvällsmaten till hundarna och då var det extra tråkigt att behöva vara ute med en valp. Vi får se hur Pi gör med Milla när hon har träffat henne några gånger, det kanske blir annorlunda när hon får lära känna henne lite mer.
Flisan däremot älskar att leka, och då gör det inget om det är med en valp. Flisan var jättesnäll. Lupus var ungefär lika intresserad av Milla som Pi var, men Pi var mycket tydligare med att visa sitt missnöje.
Här har Milla fått tag på en leksak som låg i gräset.
Efter det första mötet och lite lek gick vi ner på åkern nedanför så Milla kunde vara lös utan att riskera gå på eltråden i stängslet på andra sidan vägen. Där var det högt gräs så Milla försvann nästan helt. Pi hoppade även hon extra högt så gräset var riktigt högt.
Det var väldigt blött i gräset, Milla fortsatte att leka med Flisan men hon sprang även runt lite på egna upptäcksfärder men aldrig speciellt långt från oss.
Jag avslutar med en före/efter-bild. Till vänster är en utav de först bilderna jag tog utav Milla när hon var pigg och torr. Till höger är en utav de sista bilderna, Milla är lite tröttare och väldigt blöt när hon bärs av husse.

Kommentarer:

1 sillyshepherds.blogg.se:

Gud så söt! Vad är det mer för ras?

Svar: Ja visst är hon! Det är 1/4 alaskan malamute i henne från pappan. Mamman hade även hon någon mer ras i sig som jag inte kommer ihåg men jag tror att hon var mest schäfer.
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: