Välkommen maj!

Äntligen är det maj och jag säger gladeligen hejdå till en kall april och ser fram emot en varm maj. Jag startade maj med att gå ut med kameran i trädgården och ta bild på sånt som hör våren till. Här ovan är min favoritbild av alla, knoppar i vinbärsbusken.
Rabarbern är på väg, det är två olika sorter på bilderna men den till höger kan vi snart skörda och göra vårens första rabarberpaj av.
En väldigt gul buske som mamma har i rabatten, när allt annat börjar så försiktigt med små knoppar lyser den här extra gul. Det är ingen liten buske heller, en bra bit högre än vad jag är lång.
Lite andra fynd i rabatten, men en liten vattendroppe som har smlats i mitten.
Sedan tröttnade jag på att vara en bit ifrån och körde på knepet med att lossa objektivet. Det är med den tekniken jag tog bilden på vinbärsbusken. Här syns en knopp i ett äppelträd.
Avslutningsvis har jag två bilder på de här blå vårblommorna.
 
Det ska bli skönt att få den härliga delen av våren nu. 
 
 

Kommentera här: