Brattfallet

Igår gjorde jag, Ola och hans pappa en liten halvdagsutflykt till Brattfallet. Jag hade inte varit där tidigare och det var häftigare än jag hade trott. 
Det var många runda stenar i ån och det kändes som att vattnet var ganska lågt nu. 
Ola hjälpte mig att ta kort på mig när jag satt nära kanten, det var riktigt långt ner så jag var tvungen att ta det försiktigt.
Vi gick inte den stora leden, den sparar vi till en annan gång. Istället gick vi strövrundan på 2 km och den började med att följa ån uppströms. Precis innan vi vek av från ån kom vi till den här uppdämningen.
Pi var självklart med och hon tyckte det var jätteroligt med promenad på nytt ställe.
När vi vek av från ån gick vi förbi en pytteliten tjärn som såg väldigt höstig ut i färgerna. Efter det kom vi in i tallskog med vitmossa på marken.
När vi kom tillbaka till bilen valde vi att gå nedströms och över bron som syns till väster. Väl över på andra sidan tog jag mig ut en bit mot vattnet och fick några bilder med längre slutartid.
Som jag redan nämnt kommer vi komma tillbaka hit någon gång, antagligen under en anna tid på året. Vi vill testa den längre slingan också.
 
 

Kommentarer:

1 Angelica:

fina bilder! (:

Svar: Tack :)
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: