Dyrsku'n

Nu är jag precis hemkommen efter ännu en mässa i Norge, den här var inte lika långt bort och inte lika stor men minst lika rolig. Den senaste mässan hade jag inte kameran med mig och det behövdes inte heller men jag har inte hunnit visa bilderna från den första mässan än. Som jag nämnde i ett tidigare inlägg har min kamera varit på lagning men den kom tillbaka dagen innan vi åkte. Jag tänkte inte på att kolla alla inställningar och därför upptäckte jag inte förrän jag kom hem att alla bilderna var i jpeg istället för RAW. Det betyder att jag inte kan redigera bilderna riktigt som jag vill och vissa bilder som jag tog under soluppgången på bilden ovan är nu tyvärr oanvändbara. Man lär sig av sina misstag...
Det var ett väldigt fint område, bilden ovan fick jag ta av en slump. När vi kom med bilden var det ett tillfälligt rödljus som gjorde att vi kunde stanna vid en lucka bland träden och knäppa bilden.
Jag tog lite nattbilder och morgonbilder när solen lyste upp berget.
Det kunde även vara väldigt dimmigt, det vill säga molnigt. Vi bodde uppe på Lifjell och när jag tog den här bilden var det klart nere på normal höjd. Det var inte heller den dagen med mest dimma, då hade jag inte fått någon vidare bild alls. Jag körde uppför fjället och när dimman kom gick det knappt att se någonting alls, jag fick åka väldigt försiktigt på tvåan och titta efter vägstrecken till höger för att avgöra vart vägen gick. Det är helt klart den tjockaste dimman jag någonsin har sett.
 
Mässan vi var på heter Dyrsku'n och det är en väldigt stor mässa som är inriktad mot handel och lantbruk, i år var det 94 000 besökare. Jag var där med företaget jag jobbade hos under mitt sabbatsår Bjørnrud & Arnestad AS och det blev en bra mässa för oss, jag delade ut kataloger och frågade folk om de ville "tippe vekta på kubben". 

Kommentera här: