Vår vid kycklingleden

I helgen fick vi låna min systers bil och då åkte vi iväg för att gå Kycklingleden i Grums. Vi hade inte varit där tidigare och därför visste vi inte vad vi skulle vänta oss, men det visade sig bli en bra utflykt. 
Vi fick se blåsippor, det är de första för mig i år.
Det fanns även en och annan rosa blåsippa, det tror jag inte att jag har sett förr.
Efter blåsippsplatsen kom vi ut till Vänern. Tidigare på morgonen var det dimmigt och vi väntade lite med att åka iväg, det gjorde vi rätt i eftersom det blev jättefint väder under promenaden.
Pi passade som vanligt på att göra någon min inför kameran. Ola fick syn på en tussilago som gömde sig bland stenarna, även den var årets första. Det blev en härlig vårpromenad ,
 
 

Kommentarer:

1 Mirre:

Oh så vackert

2 Rebecca Adnell:

Älskar bilderna på blommorna!

Kommentera här: