Solstyrd hund

Vilka otroligt fina dagar vi har haft! Idag är första dagen utan sol sedan helgen. Vi gick en längre promenad under söndagen och jag tog med mig kameran. Där jag hade tänkt ta kort var det barnkalas så det fick bli några bilder lite längre bort istället.
Pi passade på att sträcka på sig när hon var modell. Så vackert det har varit ute med ett lager gnistrande snö och några minusgrader. 
 
Det märks på Pi hur mycket hon går efter solen. När solen skiner in i vardagsrummet vill hon ut på balkongen, hon tror att det ska vara varmt där också. Jag har en liten odling vid balkongdörren så istället för att släppa ut henne har vi flyttat hennes kudde till solfläckarna inomhus.
 
Dessuton har hon helt fel på tiden nu när solen är framme under dagarna. När solen går ner tycker hon att det är dags för mat, det är ju uppenbarligen kväll. Hon är en och en halv timme fel, mycket mer än vad hon brukar vara. När det har varit mer eller mindre mörkt under hela dagarna har hon inte brytt sig på samma vis. Det ska bli intressant att se om hon reagerar ikväll eftersom det är helt dimmigt idag.

Kommentarer:

1 Rebecca Adnell:

Min hund söker också solen! Hon la sig ute på gräsmattan idag när solen värmde som mest och vägrade gå in ;)

Svar: Vad härligt :)
piochmalin.blogg.se

2 Amanda Jona [SPONTAN]:

Haha åh så härliga bilder!

Kommentera här: