Sunnehelg

I helgen som var har vi varit tillbaka i Sunne. Det har varit en skön helg fylld med småpyssel, kortspel, hundpromenader och valpmys. Bilder till det sistnämnda kommer imorgon. Kameran har blivit med på ett par utav promenaderna, de när det har funnits lite ljus ute.
I början när vi kom var det hård packad snö och is överrallt, broddar var ett måste. Pi njöt av att få springa lös under nästan hela promenaderna. När Milla (hon nere till höger på bilden ovan) har blivit för leksugen har vi upptäckt att kottar funkar jättebra, hon leker med dem istället för att leka med de andra hundarna som går i koppel eller inte vill leka (Pi). I slutet av promenaden bestämde Lupus (han upp till höger) att han också ville leka med en kotte.
Till söndagen kom snön, vad härligt med ett lagom tjockt lager av vitt. Jag och pappa gick en lång promenad tidsmässigt i skogen. Lupus och Pi fick vara lösa till att börja med.
Jag försökte mig på att underexponera bilderna lite den här gången och fixa till dem i photoshop efteråt. Anledningen är att det kan vara svårt att få skarpa bilder på hundarna när det inte är väldigt ljust som det sällan är den här tiden på året. Jag tycker att det fungerade ganska bra, i alla fall när hundarna inte sprang för fort.
Efter ett tag släpptes även Milla och när vi kom till lite öppnare ytor var det lekdags. När de leker för fullt hinner inte kameran med att ta skarpa bilder men jag tycker om när rörelsemönstret blir tydligt genom oskärpan istället.
 
Vi kom tillbaka till lägenheten på kvällen igår och Pi har varit jättenöjd hittills och bara vilat antingen på sin kudde eller i fladdermusfåtöljen. 
 
 

Kommentera här: