Dubbla saffransbullar

Vid årets saffransbullsbak hade jag tänkt göra halva degen ungefär som jag gjorde ifjol och andra halvan visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på med. Skafferiet var inte överfullt vid det tillfället men jag kom på att jag ville testa med lime. Här ovan är saffransbullen fyllt med mandelmassa och lime.
Det är viktigt att kunna skilja bularna åt och därför gjorde jag de men fyllningen mandelmassa och vanilj enligt snabbmetoden när man rullar degen. De här bullarna blev dock inte alls lika snygga som de andra. Hur var det då med smakerna. Lime var gott, men det är nog godare utan. Jag tycker det är väldigt roligt att få exprimentera med olika ingredienser och nästa år blir det en halv deg med bara mandelmassa och en halv deg som jag inte har någon aning om än.

Kommentera här: