En ny tvål

Jag har gjort en till tvål, det blir min andra tvål jag gör från grunden. Den förra tvålen används än men eftersom det tar tid för tvålen att stå till sig innan den går att använda tror jag att det kommer bli lagom till att den andra tar slut.
 
Tvål är en hel vetenskap och jag är inte alls någon expert så om du är sugen på att testa själv så rekommenderar jag tvålbloggen för info på svenska och soapqueen för jättebra info och videor på engelska. Oljorna jag använder mig av i tvålen är sånt som jag har hemma eller inte är så dyrt att köpa, jag tycker det är bra nu i början när jag inte är så duktig än. Den här tvålen innehller precis som den förra fetterna olivolja, kokosolja, rapsolja och sheasmör. Skillnaden mellan den här och förra tvålen är att jag har ändrat lite i fördelningen för att få en lite mildare tvål utan sprickor. Det är även en annan doft, i den här tvålen har jag tvåldoften grönt te som luktar jättegott.
Jag gillar hur den gröna färgen blev men den vita färgen blev lite konstig. Jag får kolla upp vad det kan vara, kanske är den inte tillräckligt utblandad.
 
Nu börjar bara den långa väntan igen, fyra till sex veckor tar det innan jag kan testa tvålen.

Kommentera här: