Hundbad

Igår på kvällen var det dags för hundbad i Lersjön. Ingen utav hundarna är någon badhund som hoppar i vatten så fort den ser det, men ändå gick alla hundarna i. Pi som tidigare har varit en riktig badkruka gick en bra bit ut av egen vilja. Där jag ger henne godis är inte längst ut för henne. Det blev lite vattenkokare också när Pi åt hundmat som flöt på vattnet. Bilden ovan är tagen av mamma.
Flisan och Lupus badade de också, de var jättelångt ut tyckte Pi, skillnaden i mankhöjd blir en ganska bra bit extra.
Efter badet kom det obligatoriska skaket. 
Det var ganska sent och som vanligt var det svårt att få skarpa bilder. Den här gången brydde jag mig inte om att försöka fixa det, jag var upptagen med att bada hundar. Men en någorlunda skarp bild på Pi fick jag ändå när hon kom upp på land.
Flisan däremot var inte i närheten av tillräckligt stilla, efter bad kommer lek. Det blev bilder med rörelse i istället, det kan vara roligt det med.

Kommentera här: