Firad

Nu är jag tillbaka efter jul och nyår och det på min födelsedag. I helgen hade vi min familj över på kalas. Det bjöds på smörgåsar och sedan fika. Jag har som tradition att äta semlor på min födelsedag och mamma hade med nybakade minisemlor. Dessutom hade min syster med sig en sockerkaka och jag bjöd på marängsviss. Jag fick tulpanerna på bilden och när mamma skulle ta en vas tog hon den här burken istället, vad bra tulpanerna passar i den. 
 
Milla var också med till oss och hon var duktig på att vara med till en ny lägenhet och Pi var en duktig värdinna, de brydde sig knappt om varandra. Milla plundrade Pis förråd på tomma toarullar, det var uppenbart att det inte bara är Pi som får godis i dem.
 
Idag ska jag och Ola lyxa till det med att åka in till Karlstad och ta en fika, en semla såklart. Vi har även tänkt köpa något gott bageribröd och till middag ska det bli trattkantarellsoppa med ädelost, mums. Det ser ut att bli en bra födelsedag!

Kommentarer:

1 Inger:

Grattis på födelsedagen !! önskar vi på Ribacken

Svar: Tack så mycket :)
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: