Lång och kall promenad

Idag har vi varit på en jättelång promenad, 14 km. Efter ett litet tag kom vi in i en tallskog där solen sken ner på stigen.
Pi poserade i ljuset, men det är mer troligt att hon såg något intressant att fästa blicken på.
Efter skogen och lite olika vägval på måfå samt med hjälp av google maps kom vi tillslut fram till Alsters badplats. Här var Vänern frusen och det fanns de som åkte spark en bra bit ut på isen och några barn som åkte skridskor betydligt närmare land.
De här "husen" låg på land precis vid stranden, jag vet inte vad de är till för.
Efter badplatsen fortsatte vi vår promenad och kom nedanför Alsters herrgård. Det fanns lite olika vägval men vi fortsatte framåt. Vi valde att gå till mataffären längre bort där jag gick in och handlade det vi behöver för maten ikväll medan Ola och Pi väntade utanför.
När vi gick tillbaka kom vi förbi badplatsen precis när solen gick ner, jag var helt enkelt tvungen att ta några fler bilder. Pi som nu tyckte det var kallt var inte överlycklig över stoppet och föredrog att spendera tiden i husses famn istället för på isen.
Jag skyndade mig att ta några få kort och sedan fortsatte vi promenaden hemåt. Nu är vi tillbaka hemma i värmen. Pi säger att det är dags för hennes middag och sedan ska vi krypa tillbaka ner under filten i soffan.

Kommentera här: