Vitt igen

När vi vaknade imorse hade det kommit snö igen, en decimeter. Vi hade snö nyligen men nästintill allt hade redan regnat bort, nu fanns det ny kramsnö ute.
På eftermiddagen beslöt jag mig för att göra en snölykta på balkongen. Eftersom vi inte har något tak till vår balkong har vi lika mycket snö på den som på marken. Jag har gjort många snölyktor när jag var yngre och jag kör på den mer rustika stilen, snabbt ihopkramade och oregelbundna snöbollar.
Tillslut blev den klar, mina snölyktor blir alltid lite större än vad jag tänkt men med tanke på de snölyktorna jag har gjort förr är detta en väldigt liten version. Bredvid har jag mina vantar jag har fått från en arbetskolega, de är hur varma som helst och jag blev inte blöt alls om händerna.
Självklart var Pi med, hon är alltid med när man pysslar med något. Det var även första gången vi var ute på balkongen för året och det är en utav hennes favoritplatser, det kunde hon inte missa. I början trodde jag att det skulle räcka med min jacka för oss att sitta på, men icke. Pi började med att klättra upp i mitt knä och hon var väldigt ivägen, då hämtade jag hennes fäll. Med fällen blev Pi mycket mer nöjd och satt bredvid mig istället, men då började hon slå på mig (som hon alltid gör när hon vill ha en filt över sig). Jag hämtade filten och hon blev hur nöjd som helst, inte behövde hon se någonting. Det var väldigt härligt och ganska varmt på balkongen, egentligen skulle en tekopp ha suttit fint medan solen fortfarande var uppe.
Det här blev det slutliga resultatet, några timmar efter monterandet. Nu är den inte längre lika fin, den har säckat ihop en del men det är fortfarande en snölykta. Jag tror att det har varit plusgrader större delen av dagen, men om jag inte minns helt fel skulle det bli minus igen under natten. Det ska bli intressant att se hur den ser ut imorgon.
 

Kommentarer:

1 Sarah:

Jättefin snölykta :)

Svar: Tack :)
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: