Glad midsommar

Det var riktigt länge sedan sist jag skrev ett inlägg, men idag kände jag för att ta lite kort igen. Midsommarbuketten plockade jag materialet till på gårdagens kvällspromenad.
Det här är en helt vanlig lönn som jag grävde upp hos mina färäldrar ifjol. Jag hade klippt av toppen för att få en buskigare planta men My tyckte inte att det räckte och tog bort de översta skotten. Nu skjuter den ut massvis med nya skott, My kan det här med växter.
Själv är jag ganska stolt över mitt sticklingsbord med alla pelargonsticklignarna jag tog i våras. Det gick över förväntan. Kul!
My var med när jag tog kort och tillräckligt stilla för att jag skulle få några bilder i fokus.
I den stora lerkrukan är min hallonplanta som jag har haft i ett år nu. Den har växt till sig ordentligt och det än mycket blom och små hallonkart på den. Jag hoppas på en bra skörd i år och att My inte äter upp alla hallon. 
 
Efter allt fotograferande var det dags att fixa midsommarmaten. Olas midsommarstång placerades mitt på bordet.
 
Pi har också varit med idag men hon var inte med när kameran var framme. Båda hundarna har varit inne mer än vanligt eftersom det är svalare inne än ute. Vilket midsommarväder!

Kommentera här: