Här var det andra bullar

Lussekatter är fruktansvärt gott, något mer som är fruktansvärt gott är bullar och semlor. Därför testade jag i år att kombinera alla tre när jag gjorde årets "lussebullar". Det blev riktigt gott, om jag får säga det själv.
Jag gjorde en helt vanlig deg till lussekatter, se vad gul och härlig den är.
Sen rullde jag ut en stor platta av halva degen och hade på smör och mandelmassa. Så nej, det är inte ost på degen, även om det lite ser ut som en pizza.
Sedan rullade jag ihop det till ordentliga bullar, så som farmor har lärt mig. Det blev gott med mandelmassan innuti, bättre än russin om ni frågar mig. Nu är tydligen inte mandelmassa i lussebullarna speciellt ovanligt, men för mig är det och jag trodde jag hade kommit på världens grej när jag fick idén. När jag sedan läste receptet till degen i vår kokbok stod det som förslag till fyllning om man gjorde en krans eller längd...

Kommentera här: