En händelserik lördag

Lördagen började med en stor frukost och sen gick vi ut på stan alla fyra. Där strosade vi runt ett tag, jag fick mig ett par skosnören. Vi gick in i en liten butik med franskt tema som vi tidigare bara har gått förbi. Den var mysig och det var en blandning av mat och inredningsdetaljer. Det fanns en uppsjö av olika marmelader och smaksatt vinäger, ett bra ställe för att hitta inspiration på.
 
När klockan slog lunch gick vi till Brogyllen, ett café som även har lite lunchalternativ. Där tog jag och mamma en varsin kantarellsoppa, den var hur god som helst! Jag har gått och tänkt på den i efterhand, det får bli en sådan soppa någon dag framöver. Tyvärr glömde jag kameran hemma och därför har jag inga bilder på vår tur till centrum. 
Middagen åt vi på Rustik bistro. Det var väldigt god mat men varierande storlekar på portionerna. Jag försökte ta några bilder på maten, som såg väldigt god ut, men det var lite för mörkt och handen var lite för skakig för att få någon tydlig bild.
De hade köksdukar som servetter, en rolig idé som jag ska komma ihåg. När vi var mätta och belåtna gick vi mot bussen, men vi kom inte hela vägen då det var en blomster-/inredningsbutik med utförsäljning på vägen. Jag fick mig lite saker och mamma köpte en ampel med blomma i åt mig. Den la butiksbiträdet i en papperkasse och när vi klev av bussen hos oss gick kassen sönder och ampeln också när den slog i marken. Det hade varit en hel del vatten i ampeln när han la den i kassen och då gick den sönder av fukten. Men jag hade en annan ampel som saknade upphägning, så nu är den uppe i balkongdörren i alla fall.

Kommentera här: