DIY marmorburkar

Om ni vill veta hur jag fixade till de här burkarna, läs vidare. Det var inte svårt alls!
Jag hade marmormönstrad självhäftande plastfilm kvar sedan jag klädde om köksbordet och det var perfekt för det här pysslet. Sedan behövdes några plåtburkar att sätta plasten på. Jag mätte helt enkelt omkretsen och höjden på burkarna och klippte ut en lagon stor plastbit. Det var lite krångligt att få på plastbiten rakt och jag fick göra om några gånger. I slutet tog jag en kniv och skar bort efter kanten om det hade blivit ojämnt någonstans.
Jag gillar resultatet, speciellt hur den höga burken blev. Jag fick fundera ett tag på hur jag skulle göra med den höga burken, det är fortfarande en ganska vass kant på insidan och det mesta blir för litet för att sticka upp nog långt. Men jag fick idén att plantera en krydda i den, så vid senaste turen till affären köpte jag en timjanplanta. Plantans kruka gick inte ner i burken så jag planterade om växten i burken med lekakulor i botten. Jag hoppas att den ska överleva, jag tycker i alla fall att det ser väldigt bra ut. Nästan så jag blev sugen att göra fler och ha fler kryddor i, men då får vi se till att äta mer ärtsoppa först.
 
Den mindre burken fick bli ett pennställ med mina färgpennor. Egentligen borde jag ha en sådan där målarbok med en massa mönster i (ej barnvarianten) bredvid så att pennorna kommer till användning.

Kommentarer:

1 Dylan:

Vad smart! Ser riktigt bra ut ju :)

Svar: Tack så mycket
piochmalin.blogg.se

2 Sabina:

Ser riktigt fint ut, vad duktig du är! :)

Svar: Tackar
piochmalin.blogg.se

3 corneliaeriksson.blogg.se:

Superfint ju! Älskar allt enkelt pyssel som ploppar upp hela tiden, så roligt! Måste bara införskaffa ett litet pysselförråd där man kan ha allt material, så blir det enklare att komma igång när man väl får en idé :)

Svar: Ja, det är jätteroligt och när man väl har gjort något pyssel så har man material till mer :)
piochmalin.blogg.se

4 LOVISA WALLIN:

bra tips! är helt kär i marmor-film, det blir så snyggt!

Svar: Jag med!
piochmalin.blogg.se

5 Josephine:

Åh vad snyggt! Älskar att pyssla sådär :D

Svar: Tack. Jag med :)
piochmalin.blogg.se

6 Matilda:

Snyggt värre! Så enkelt men så fint!

Svar: Tackar
piochmalin.blogg.se

7 lisilo.blogg.se:

Snyggt! De där plastfilmerna är verkligen toppen!

Svar: Tack. Ja de är hur smidiga som helst!
piochmalin.blogg.se

8 JUNITJEJ:

Så fina burkar!

Svar: Tack
piochmalin.blogg.se

9 Sofie Hedman:

Gu så snyggt, om man ändå hade orken till att göra något sånt där :D

Svar: Tackar. Det var faktiskt väldigt lätt, men då ska man ju ha allt som behövs också...
piochmalin.blogg.se

10 Biggeros:

Så lite som behövs med bra idéer÷)

Svar: Precis :)
piochmalin.blogg.se

11 Robex Lundgren:

fin header

Svar: Tack. Jag gillar att Pi gör en så ful min :)
piochmalin.blogg.se

12 Julia :

Snyggt! Har själv likadana pennburkar i svart griffelfärg :)

Svar: Tack. Det låter också snyggt :)
piochmalin.blogg.se

13 ☯MissNosebleed- En av Sveriges största Alternativa Konstbloggar☯:

Jag är helt BESATT av marmor just nu, haha, så uppskattade tipset, ska testa det nångång framöver :D

Svar: Gör det, det var väldigt lätt.
piochmalin.blogg.se

14 Jennie bott i LA:

så fint!!

Svar: Tackar
piochmalin.blogg.se

15 elin stridh:

åh har plasten hemma men mina planersprack kanske får testa detta istället :D

Svar: Det kan jag rekommendera :)
piochmalin.blogg.se

16 Julia Müller-Sandvik:

Så himla fint det blev, och med så enkla medel :D

Svar: Tackar
piochmalin.blogg.se

17 Jasmine:

Jag gillar resultatet! Roligt att bli inspirerad. :)
Kram

Svar: Tack :) roligt att kunna inspirera
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: