DIY marmorbord

Nu har jag gjort om vårt matbord och jag är riktigt nöjd. Det var enkelt och det blev väldigt annorlunda jämfört med tidigare.
Jag startde med vårt bord som och sedan hade jag köpt självhäftande plastfilm med marmortryck. Sedan klistrade jag helt enkelt på plasten på bordet. Mitt enda problem var att plastfilmen inte var tillräckligt bred och därför blev det en skarv, men det visste jag redan innan jag började. Jag hittade någon sida där jag kunde ha köpt bredare plast, men det hade blivit över dubbelt så dyrt och jag kunde misslyckas med arbetet.
Nu känns det alldeles lagom och om det inte skulle fungera som material på matbordet är det inte farligare än att jag får ta av det. Eventuellt behöver jag lacka om bordet ifall jag skulle ångra mig, men jag har ändå haft tankar på att måla om det tidigare. Hur som helst är jag nöjd nu!

Kommentarer:

1 Christina:

Såg jättefint ut, satte du plast på innan du satte på marmorfilmen.

Svar: Tack. Nej, jag hade köpt en självhäftande plastfilm som såg ut som marmor. Så det är bara marmorfilmen direkt på bordet.
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: