DIY - Lampskärm

Här är ett pyssel jag har haft legat länge länge och nu har jag faktiskt gjort det. Det var inte speciellt svårt och det gick mycket fortare än vad jag hade väntat, tog någon timme och då slötittade jag på program på dator samtidigt. 
Det jag använde var en lampskärm jag köpt begagnat för en femma, ett garn som jag tyckte skulle bli snyggt, en klädnypa och lite lim. Eftersom lampskärmen var ganska liten kunde jag inte använda garnnystandet som det var och därför rullade jag upp så mycket som möjligt på en klädnypa och klippte av. Sedan knöt jag fast änden i lampan, här var jag noga med att knuten skulle hamna på insidan och sedan snurrade jag tråden kring den övre och nedre ringen på lampskärmen. När tråden tog slut fäste jag änden i skärmen och gjorde om proceduren. När hela lampskärmen var invirad och trådarna knutna tog jag min limpistol och fäste knutarna lite extra på insidan, för säkerhets skull. Mer än så var det inte. Se bara till att lampskärmen har en yttre ring både uppe och nere, jag hade en annan variant först och det var ingen idé att ens försöka.
Här är en tydligare bild på det färdiga resultatet. Kommer bli bra till hösten!

Kommentarer:

1 N:

Fin!

Svar: Tack
piochmalin.blogg.se

2 Sandra:

Vad fint det blev! Måste nästan prova nån gång :)

Svar: Tack! Ja gör det, det var jättelätt :)
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: