Pashley Manor Garden - del 1

För att inte trötta ut er med ett milslångt inlägg har jag delat upp det vi såg i trädgården i tre inlägg. Det var så otroligt mycket att se på och det är så mycket jag vill visa, jag klarade helt enkelt inte att restriktera mig till endast några bilder. Något jag tyckte var fascinerande var att samma staty gav olika bilder ur olika vinklar, skapade med den nya omgivningen som blev. Det blev en riktig aha-upplevelse när vi upptäckte de olika nya möjligheterna.
 
Statyn på bilden ovanför var den första som mötte oss när vi gick in i trädgården. Det fanns flera statyer i samma stil av samma konstnär, jag tycker verkligen om dem. Vyn i  bakgrunden är inte helt fel den heller.
När vi nästan var klara och på väg ut ur parken kom vi till den här vyn istället. Det är samma staty som tidigare men ändå på ett annat sätt med den öppna porten och även fågeln på muren.
Sedan fanns det statyer som bara var ur en vinkel, tror jag. Det roliga var att de kunde vara placerade var som helst. De här två hundarna var på kanten till en trappa som användes för att gå runt i trädgården. Det blev liksom mer levande när statyerna var med en och inte uppsatta på någon pidestal.
Huset som trädgården hörde till var jättevackert det med. Jag tycker färgen på rosorna passar så bra med färgen på huset.
Den här bilden blev lite otydlig, med tanke på ljusskllnaderna. Men om ni tittar noga genom hålet bland pilgrenarna syns en flicka som tittar ner i dammen. Det var heller inte bara att stå här och titta, själva gången gick genom hålet. Det var helt möjligt att komma från andra hållet först och inte se inramningen.
Alla statyer var inte helt i samma stil, det var några konstnärer som hade en riktigt egen stil och som fanns representerade med fler verk. De här tulpanerna är väldigt annorlunda de övriga statyerna men jag såg även hönor och tupper i samma stil. Plåttulpanerna var placerade i rabatten, precis där vanliga tulpaner annars skulle växt.
Det fanns många ankor och även en svart svan som gick omkring på gräsmattan. Vid matborden fanns det skyltar där det stod att vi inte skulle mata ankorna, parken gör redan det.
 
Det kommer ännu fler häftiga statyer och placeringar av dem i kommande inlägg.
 
 

Kommentarer:

1 Amanda Jona [SPONTAN]:

Såg verkligen så vackert ut! :)

Svar: Ja det var det :)
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: