London - Covent Garden

Eftersom jag tog väldigt många bilder under vår Englandsresa och vi gjorde väldigt många olika saker tänker jag dela upp det vi gjorde i lite olika inlägg. Jag gör inläggen i den ordningen vi själva gjorde dem.
 
Vi landade på Heathrow på lördags morgon och därifrån tog vi tunnelbanan in till Charings cross där vi skulle låsa in vårt bagage under dagen. Tunnelbaneresan gick väldigt smidigt och medan vi fortfarande var en bit utanför London var tunnelbanan ovan jord och vi fick se lite utav de samhällen vi åkte förbi.
Väl inne mötte vi upp Olas syster och låste in bagaget. Det var varmt och lite tryckande så jag valde att stoppa undan min jacka i väskan som låstes in. Det kom lite regn mitt på dagen och ibland blåste det lite kallt men i det stora hela klarade jag mig bra i jeansskjorta. 
Vi gick mot Covent Garden och jag tog flera kort under vår korta promenad. Inte minst på alla de hus som låg efter vägen.
Vid Covent Garden tog vi oss en fika, som var allt annat än liten. Det blev crêpes på ett ställe som hette Créme de la crêpe. Jag valde smaken strawberry cheesecake som hade jordgubbar, grädde och kanelsmulor i sig. Det var jättegott och jag tryckte i mig så mycket jag kunde. 
Det var ovanligt lite folk i London den här dagen, det var långhelg i England så antagligen hade flera rest bort. Däremot tycker jag det räckte till med folk på den här bilden, oftast var det mycket lugnare än såhär.
 
Det här var vår förmiddag i London, fortsättning följer...
 

Kommentarer:

1 Amanda Jona [SPONTAN]:

Vad härligt att det var lite folk! :)

Svar: Ja det var jätteskönt :)
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: