Ett försök

Jag testar någonting nytt, nämligen att odla näckrosor. Fröna är från en mix med 30 olika dvärgnäckrosor och jag testar att gro hälften. Jag har aldrig odlat näckrosor innan men jag följer instruktionerna så gott jag kan, jag hoppas att några kommer gro. Sedan blir det väldigt spännande att se vad som kommer upp. Tanken är att odla dem inomhus i större vaser, jag har sett bilder på Pinterest. Mina förhoppningar är dock inte alltför stora såhär i början av projektet, vi får se hur det blir helt enkelt. Men jag ska hålla er uppdaterade.

Kommentarer:

1 Sara :

Nej men va häftigt! Har aldrig tänkt på att man kan odla det! :'O

Svar: Inte jag heller förrän jag såg det på Pinterest :)
piochmalin.blogg.se

2 Christina:

Å ska bli intressant hoppas du lyckas.

Svar: Det hoppas jag med :)
piochmalin.blogg.se

3 Maja H:

Hoppas du lyckas :D

Svar: Tack, det hoppas jag med :)
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: