Äventyr på Liseberg

Det är en gammal bild från mitt arkiv men ändå så aktuell. Igår kom mamma och syster ner till Göteborg där eftermiddagen och kvällen spenderades på Liseberg! Innan Liseberg blev det en runda på stan inklusive lunch. Efter en fika i lägenheten drog vi iväg alla fyra. Det var jätteroligt på Liseberg men ett väder som bäst beskrivs som lagom. Köerna var inte överväldigande förutom när vi första gången skulle åka mechanica på bilden ovan, det stod 0-10 min på skylten vid kön men när vi kollade på appen i mobilen stod det 30-40 min, vilket det minst var. Vi köade ett längre tag till Helix också (den nyaste bergochdalbanan) men det var det helt klart värt, vilken otroligt rolig åkattraktion.
 
Efter att vi hade köat till de karuseller vi främst ville åka blev det matdags och sedan 5-kamp. Tyvärr gick inte femkampen så bra för mig och jag blev sist. Däremot lyckades jag vinna på ett lyckohjul, första gången någonsin. Ingen stjärnvinst men ändå, en vinst! Eftersom vi hade köpt biljetterna på internet fick vi tre olika expresspass och vi slapp stå i kö till tre åk, superlyxigt. När det började bli mörkt använde vi våra expresspass och åkte några karuseller en sista gång. Helix och Balder var superhärliga när det var mörkt, nästan som en annan upplevelse. 
Hemma var den här krabaten när i var iväg men hon hade blivit riktigt glad när hennes gäster kom på besök tidigare under dagen. Just övernattningsgäster tycker Pi är jätteroligt och bäddandet är hennes favorit. När vi var på Liseberg hade hon försett sig själv med hundmat och vi kom hem till en liten tjockis. Idag är hon fortfarande tjock men utan frukost börjar det se bättre ut. 
 
Imorse tog vi en riktigt lugn frukost och sedan bar det iväg för en liten sväng till på stan innan deras tåg skulle åka. Jag hittade en läderjacka som jag gillade, efter att ha provat många många gånger. Mamma gav mig den som "hyra". Efter att de åkt tog jag mig hem och när jag klev in genom dörren undrade Pi var jag hade gjort av gästerna. Hon luktade och luktade på mig. Sedan somnade vi båda och nu blir det en slöarkväll med varma mackor. 
 
Ha en bra kväll du med!

Kommentarer:

1 Sarah:

De e så kul på Liseberg :)

Svar: Ja visst är det!
piochmalin.blogg.se

2 Inger:

Tack för en väldigt rolig helg, det var en bra födelsedagspresent! Och hoppas att du blir nöjd med jackan.

Svar: Tack själv, det var väldigt roligt att ni kom ner!
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: