Morgon med höstkänsla

I våras var vi till en plats i skogen dit jag ville komma tillbaka och ta kort när hösten och dimman kom. Nu var det en dimmig morgon och då gick vi ut för att ta kort där. Redan på trappen utanför huset fanns det tydliga tecken på dimman i spindelnätet. Tyvärr tog jag inget kort på det när vi gick, om jag hade gjort det hade jag sett att minneskortet fortfarande satt kvar i datorn. Nu kom jag istället på det när vi hade gått en bra bit, men inte ända fram. Det blev två promenader istället.
När vi kom fram var det inte mycket dimma kvar i sänkan och växterna hade tagit över. Jag får vänta till senare i höst eller vinter innan jag kan få den bilden jag vill ha.
Dimman låg istället tät när vi kom upp mot Skogsbacken och närmade oss Fryken.
Pi gick med på att agera modell i diset men om något luktade var det tvunget att gå före.
En massa nypon med spindelnät förstärkte höstkänslan. Och en fin liten blomma blommade fortfarande. Jag ser fram emot hösten nu, den friska luften, dimman, kylan, svamparna och alla vackra färger i naturen. 

Kommentera här: