Hundgodis i gräset

I veckan var det sista gången på agilitykursen vi har gått på. Det har varit så roligt att vara igång igen och vi har fått så många bra tips på hur vi kan göra med saker som har varit lite småkrångliga för oss. Vi vet verkligen hur vi ska träna vidare. Under sista träningen var det en bana med mycket handling, många hinder som skulle rundas från olika håll. Pi är ganska duktig på det, när jag visar som jag ska. Men vi fick ett annat problem...
 
Vid en tunnelingång låg det tappat hundgodis och Pi är hopplös när det gäller godis. Hon tvärstannar och börjar leta, jag får kämpa med att försöka få henne vidare. Jag trodde först att det var jag som hade tappat godiset men såg sedan att det var pyttesmå godiskulor som fanns där sedan tidigare. Nu får jag hoppas att de inte innehöll det Pi är mest allergisk mot, hon fick bara i sig några få. 
 
Jag hoppas att jag kan få tid att åka bort och träna lite med henne imorgon, och att godiset inte ligger kvar. 
 

Kommentera här: