Tjuvkik i växthuset

Min mamma jobbar i Rottneros Park, den har inte öppnat för säsongen men det betyder inte att det inte händer någonting. Jag blev med henne dit när hon skulle stänga växthuset igår och jag fick med mig lite bilder på vad som händer just nu. Utanför växthuset, i örtagården fanns det vårblommor som blommade.
Innuti växthuset fanns det växter i olika storlekar, från pyttelitet...
...till djungel. Humlen ovan verkar inte ta det långsamt.
Jag gillar klätterväxter, här är en närbild på humlen.
De här kommer bli något blått när de blir stora.
Blomman för dagen gillar jag också. Här till höger är granatäpple, de är ungefär ett år gamla. Jag sådde granatäpplen ungefär samtidigt som mamma ifjol, men mina dog under flytten. Här har de det gott, precis som de andra växterna. 

Kommentera här: