Trattisar

Jag har varit i Norge på en stor mässa senaste veckan och jag har bilder att visa därifrån snart. Idag åker jag iväg igen på ännu en mässa. Men innan jag visar bilder därifrån vill jag visa vad jag och min syster hittade innan jag åkte iväg. En eftermiddag gick vi ut i skogen och kom på ett ställe med trattkantareller, vi hade planerat för det och som tur var hade vi med oss en hink.
Pi var självklart med och hon tycker det är väldigt roligt att få springa lös igen.
Milla var också med. Hon är stor nu, bra mycket större än Pi.
Resultatet var inte fy skam. Jag försökte hitta min hink på 5 liter när vi skulle gå iväg men eftersom jag inte kunde hitta den tog vi en på 10 liter istället och tur var det. Nu har jag ätit svampsoppa och torkat en hel del trattisar, men det kommer antagligen bli lite mer innan hösten är slut.

Kommentera här: