Balkongodling

Självklart ska jag odla på balkongen under sommaren. När jag var hemma hos mina föräldrar senast plockade jag med mig lite utav mammas fröer. Jag vek egna fröpåsar av grönt papper och tog bara med mig så mycket fröer jag räknade med att behöva. Jag har gjort en ritning över balkongen och räknat på hur många plantor jag antagligen kan klämma in och vilka sorter jag vill ha.
Tillbaka till lägenheten kompletterade jag med mina egna fröer som jag har i den här frölådan. Jag har haft den sedan jag var liten, jag skulle gissa på slutet av lågstadiet eller början av mellanstadiet. Uppenbarligen hade jag den när jag samlade på klistermärken.
Det gror snabbt och lite väl mycket. Jag tror att vartenda tomatfrö jag petade ner har grott och jag som bara tänkte ha en utav varje sort. Om alla överlever hoppas jag att jag kan ge bort några plantor eftersom jag har väldigt svårt att slänga plantor bara för att jag inte har plats. jag kommer med säkerhet visa mer utav min odling framöver och kommer då gå in på vilka sorter jag har. Men sammanfattningsvis är det mest tomater och chili jag har sått nu och det kommer även vara det jag har mest utav på balkongen till sommaren.

Kommentera här: