Kommer våren?

Vi hade bestämt oss för att gå långpromenaden där Pi får gå lös den här helgen. Först hade vi planerat att gå igår men vi kollade upp vädret och eftersom solen kanske skulle vara framme idag valde vi att vänta. Helt rätt beslut.
 
Det var riktigt varmt. Jag tog av mig mössan och knöt jackan kring midjan efter en liten bit. Snön var på väg bort och det var riktigt blött. Vi såg till och med en larv. Det kändes som vår, lite väl tidigt enligt mig. Jag tycker väldigt mycket om vintern och det har varit väldigt lite vinter hittills, men jag har inte gett upp hoppet än.
Vi var långt ifrån de enda som var ute och gick i solen, vi både mötte och blev passerade av flera stycken även på den långa slingan. Vid ett tillfälle stannade två som passerade och ville hälsa på Pi. De började med att prata med henne, hon vände sig om och kliade sig på benet. Väldigt osocialt gjort, men de skrattade åt nonchalansen och när de böjde sig ner var hon fram och hälsade.
 
Blicken ovan är Pis "säg varsågod någon gång"-min som hon ger Ola medan jag försöker ta några kort på henne.

Kommentera här: