Hundpromenad

Nu vill jag visa några bilder jag tog när jag och min syster var på långpromenad. Vi hade med oss Pi, hennes hund Milla och min föräldrars hund Lupus som alla fick gå lösa.
Milla skulle som vanligt leka så fort hon blev lös. Hon och Lupus lekte ett bra tag med varandra men till slut kom Pi och skulle vara med och leka. Vanligtvis vill hon inte leka alls utomhus, de andra hundarna leker oftast lite väl hårt när de får utrymme att röra på sig. Den här dagen överraskade Pi och hon hoppade in i mitten och hjälpte en utav dem, det blev en riktigt hundröra.
När vi sedan fortsatte promenaden höll hundarna oftast sig för sig själva och nosade på sitt förutom när det var något extra intressant att nosa på.
Här fick jag till en lite bättre bild på Milla, där hon satt still utan att lurpassa på någon annan. Milla älskar vatten på sommaren, speciellt att plaska. På vintern verkar is vara ett ganska bra substitut.
När jag ropade på Pi kom hon oftast med en gång, och jag ropade många gånger eftersom jag försökte få henne i fokus när hon sprang mot mig. Det är inte speciellt lätt. Att Pi fick springa många gånger gjorde inte henne något eftersom hon alltid får godis när hon kommer fram. På den högra bilden syns det på hennes tunga att hon är väl medveten om den kommande godisen.
Lupus är mer utav en lunkare och spenderade majoriteten av promenaden bakom oss, han har sällan bråttom.

Kommentera här: