Ut i skogen och leta stolpar

I helgen som var, när det var fint väder ville jag ta revansch på mina vandringskängor sedan vår senaste vandring. Jag ser fortfarande spår efter skavsåren så den här gången valde jag att tejpa hälarna och använda dubbla strumpor, det funkade fint.
 
Vi valde att testa på stolpjakten med Friska Skattkärr och valde ut en runda som gick långt in i skogen. Det var riktigt roligt och gick förhållandevis bra, det var ett ställe som var lite klurigt. Jag tror att det kan gå bättre om vi har med någon form av kompass och inte bara försöker gå efter kartan och solen. Men problem med en utav sju tycker jag ändå är ett lyckat resultat.
Vi stötte tidigt på djur i skogen, en ko. Eftersom vi var ganska nära bilen valde vi att inte ta med kon på turen utan hängde upp den i ett träd för att hämta den när vi kom tillbaka. Tyvärr kom varken jag eller Ola ihåg kon tre timmar senare.
Vi tog fika på en sten i ett hygge, solen värmde skönt. Trädet till vänster stod på hygget och det blåste inte alls i närheten av så starkt som trädet försöker lura oss att tro. I skogen fanns det fullt av blåbärsblommor och lingonblommor, jag hoppas på ett bra bärår.
Såhär trött blir man efter att ha gått runt i skogen och över hyggen. 
 
Nästa helg hämtar vi valpen och då kommer det inte bli några långturer i skogen under sommaren men vi tänker att ta en till två stolpar i taget kan bli lagom för en liten.
 
 
 

Kommentera här: