Pashley Manor Garden - del 3

Nu är det dags för den sista delen om Pashley Manor Garden, för att läsa de tidigare delarna klicka på del 1 och del 2. Först ut är den här haren som fanns placerad utanför trädgården, man kunde se den innan man hade betalat. Det var lite roligt att allt inte var restrikterat till inne i trädgården.
Här är en staty som låg ute på en ö man kom till via en bro. Den här bilden är tagen från andra sidan vattendraget som gick mellan. Jag gillar hur inramad statyn blir av de grenar som växer en bit framför.
När vi istället var nära blev statyn annorlunda och inte lika läskig som på den tidigare bilden.
Självklart blir det ännu en staty av min favoritskulptör. Det är härligt hur rörelsen är så bra fångad och återigen gör sig mässingen fint som kontrast.
Det fanns träskulpturer hängandes i träden också, den här blev en av mina favoriter i hela trädgården. Jag gillar även bilden jag fick på den. Det var kul med något annorlunda även om flera av trädfigurerna inte var så häftiga.
Enligt mig var det endast de här två som var något extra. 
Till sist har jag bilden på de här duvorna. Jag tyckte de gjorde sig bra mot trädet som ligger i bakgrunden, det blev en inramning av duvorna. När jag inte var i den punkten utan i en annan vinkel och duvora då blev mot himlen blev det inte alls lika bra.
 
Det här var allt jag ville visa från Pashley Manor Garden. Själva växterna i trädgården var inte så häpnadsväckande, det fanns häftiga tulpaner men sedan var det stora perenner som användes för att förhöja statyerna. Som jag har förstått det är trädgården föränderlig och de byter ut några statyer varje år. Jag är heller inte förvånad att den har vunnit årets engelska trädgård 2015, som det stod när jag sökte information om den. Vi tillförde en avsevärd medelåldersminskning när vi gick in in trädgården, kanske inte helt oväntat men ändå synd. Om ni ska åka runt i södra England och besöka en trädgårs kan jag verkligen rekommendera den här!  
 

Kommentera här: