London - Shoreditch och Camden

Efter att vi hade varit på Bourough Market och ätit lunch åkte vi till Shoreditch.
Soptunnorna var komönstrade, jag tror att min faster skulle gilla det. Det vi tyckte var lite roligt är att det är så kallad "mixed recycling", hur kan man kalla det för "recycling" när man i får slänga nästan vad som helst i soptunnan?
Det fanns mycket konstnärlig grafitti i Shoreditch som vi kunde titta på när vi gick runt.
Även mer än bara grafitti, bilden till vänster är en skulptur som går ut från väggen. Vi gick runt och tittade på allt.
Sedan åkte vi från ett alternativt ställe till ett annat, nämligen Camden.
Camden var mycket rörigare. Här finns det underliga saker på fasaderna efter gatan och nere vid marknivå var det ungefär som mârten. Mycket folk och billiga saker. Sedan kom vi in till matmarknaden men vi var fortfarande mätta, däremot såg väldigt mycket väldigt gott ut med smaker från hela världen.
 
Imorgon kommer jag lägga ut sista delen från när vi var i London.

Kommentarer:

1 Christina:

Faster gillar verkligen soptunnorna det måste vi ta efter i Sverige.

2 Christina:

Faster gillar verkligen soptunnorna det måste vi ta efter i Sverige.

Svar: Ja det skulle vara roligt :)
piochmalin.blogg.se

3 Jessica:

Åh London! Camden måste jag se till att besöka nästa gång jag är i London!

Svar: Ja det var häftigt och väldigt annorlunda där :)
piochmalin.blogg.se

Kommentera här: