London - Libery och Chelsea

Nu är det dags för det sista inlägget om vad vi gjorde i London. Efter att ha börjat dagen med Covent Garden, Borough Market, Shoreditch och Camden var det sedan dags för att komma till lite shopping. 
Vi tog oss till Liberty, en väldigt gammal byggnad. Vi gick runt lite på gatorna och i Topshop fick jag mig ett par hängselkortbyxor och en tröja. Ola var glad att jag köpte mig något för äntligen fick vi en påse att lägga brödet i, vilket han burit under armen sedan Borough Market. 
När vi kände oss klara med handlandet begav vi oss till Chelsea där vi hade bokat bord på Haché, en resturang med specialitet på hamburgare. Vi gick en sväng i Chealsea och kom till ett finare område med tydligt lyxigare lägenheter än där vi varit tidigare. Här fanns det även jättemycket butiker med bröllopstema, tydligen är det området för sånt.
Det fanns lite väskor i väggen och jag såg även en svart telefonbox. När vi närmade oss resturangen blev området lite mer vanligt igen, skönt för oss som inte var extra uppklädda för maten. Hamburgarna var goda, men inte så mycket mer med det. Jag hade valt en kycklingburgare med sötpotatisstrips till det, sötpotatisen var däremot jättegod. 
På vägen tillbaka såg jag det här huset. Jag gillar verkligen alla dessa skorstenar på husen och jag har tagit många bilder på dem, tyvärr har det ofta varit svårt då de sitter väldigt högt upp i en snäv vinkel. Men det är något väldigt fascinerande med dem.
 
Sedan fick vi ta oss till bagaget och sedan åka till en annan terminal för att ta ett annat tåg på grund av strejk. Mina fötter var vid det här laget helt trasiga eftersom jag gjorde det riktigt dåliga valet att ta converseskor eftersom mina gympaskor är så fula. Med facit i hand borde jag ha tagit mina innegympaskor och tvättat dem när jag kom hem.
 
Vårt tempo den dagen hade varit enormt med tanke att vi gick upp vid 5 i Göteborg, var inne i London vid 10:30 och sedan hann vi med väldigt mycket i London innan vi åkte med tåget till Tunbridge Wells, i säng kom vi vid elva - halv tolv (en timme senare svensk tid).
 

Kommentera här: